طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

عنوان: کانترهای زیبا در طراحی دکوراسیون آشپزخانه


این مقاله در مورد  انتخاب پرده اتاق خواب بسیار زیبا می باشد

تکنیک های انتخاب کانتر آشپزخانه شیک و زیباآنهایی که دنبال درست کردن فضایی کاملا حرفه‌ای در دکوراسیون آشپزخانه‌شان هستند به دنبال استیل می‌روند. کانترهای استیل به آشپزخانه نمایی مدرن و البته صنعتی می‌دهند؛ بنابراین بیشتر به درد آشپزخانه‌های بزرگ با کانترهای زیاد می‌خورد. استیل‌ها می‌توانند با هر ترکیب رنگی در خانه هماهنگ باشند. مهم‌ترین خوبی‌شان هم این است که از هر نوع کانتر دیگری راحت‌تر تمیز می‌شوند. خاصیت ضدباکتریایی عجیبی هم دارند. معمولا کانترهای فلزی را در جنس‌های مختلف تهیه می‌کنند مانند روی، مس یا حتی برنز. همه این فلز‌ها ضدخش هستند و غیر متخلخل و ضد لک. این وسط فقط فولاد ضدزنگ است که بعد از مدتی ممکن است کمی تغییر رنگ دهد که البته آن هم با جلادهنده‌های خاص برطرف می‌شود. هزینه ساخت کانترهای استیل و فلزی از نمونه‌های سنگی و طبیعی کمتر است.

کانترهای بتنی

برای ساخت کانتر می توان از بتن استفاده کرد بتن مخلوطی از ملات است که از یک بخش سیمان و سه بخش ماسه و شن ساخته شده است. می توان به بتن هر گونه رنگی را اضافه کرد تا هر طیف رنگی را به وجود آید. بتن بسیار غیر متخلخل است. از آن جایی که بتن به حرارت مقاومت دارد استفاده از آن به عنوان کانتر آشپزخانه مناسب است. حمل و نقل بتن باید انرژی زیادی صرف شود. بتن دارای ساختاری سخت است و از این جهت دارای دوام طولانی مدتی نیز می باشد به شرط آن که مهر وموم گردد. بتن در هر اندازه وشکلی و هر گونه بافتی تولید می شود بنابراین می توان آن را در هر حالتی سفارش داد. یکی از مسائلی که باید به آن اشاره کرد این است که شیشه یا سنگ بازیافت شده را به مخلوط مالت می توان اضافه کرد. نصب بتن گرد وخاک زیادی را ایجاد می کند واین از مشکلاتی است که هنگام نصب ایجاد می شود. از معایب بتن این است که برای محافظت از آن در برابر ایجاد لکه و آب و آسیب های ناشی از رشد باکتری باید مهر و موم گردد. بتن دارای قیمت بالایی است. هزینه و وزن بالای بتن است که سبب می شود استفاده از آن محدود گردد

کانترهای کاشی سرامیکی

کانترهای کاشی و سرامیک نسبت به گرما مقاومت زیادی دارند و به‌راحتی هم دچار لک نمی‌شوند اما مهم‌ترین مزیت‌شان نسبت به باقی کانترها این است که می‌توان بعد از مدتی هر سطح آسیب‌دیده آنها را به‌راحتی عوض کرد بدون اینکه باقی قسمت‌های کانتر به هم بریزد. کاشی و سرامیک که نمایی خاص به آشپزخانه می‌دهند برای خودشان معایبی هم دارند؛ مثلا اینکه سطح‌شان ناهموار است و به‌راحتی مواد غذایی در فضای بین آنها جذب می‌شود. شست‌وشوی زیاد آنها هم ممکن است ایجاد خش کند. کدر شدن سریع سرامیک‌ها هم می‌تواند دلیل اصلی کنار گذاشتن‌شان باشد. با این حال هنوز خیلی‌ها ترجیح می‌دهند فضای آشپزخانه‌شان را شبیه مطبخ‌های قدیمی درآورند؛ به‌خصوص اگر آشپزخانه‌ای کوچک و دنج داشته باشند.

 

کانترهای گرانیتی

گرانیت از دیگر موادی است که به وفور در ساخت کانتر ها مورد استفاده قرار می گیرد از خصوصیات بارز گرانیت این است که دارای جلای خاصی است. گرانیت از انواع سنگ های آذرینی است که دارای حداقل 20 % میکا و فلدسپار است. در سراسر جهان هند و برزیل و نروژ و ایتالیا و ژاپن گرانیت وجود دارد. بزرگترین معدن گرانیت جهان در ایالت متحده آمریکا در barre Vermont وجود دارد. گرانیت بسیار بادوام و مقاوم است و دارای قابلیت بازیافت است. برای حمل و نقل گرانیت انرژی بسیاری صرف می شود. با توجه به آن که بسیار سخت است به خراشیدگی و ضربه مقاوم است. همچنین این سنگ دارای مقاومت به گرما است. در برابر نفوذ آب غیر فابل نفوذ است. ایجاد لکه بر روی آن سخت اتفاق نمی افتد. تمیز کردن گرانیت بسیار راحت است. گرانیت در انواع رنگ موجود است و از سنگ های با ارزش است و دارای قیمت زیادی است.


کانترهاب سنگ صابون

اسم عجیب‌شان با ترکیبی که دارند همخوانی ندارد. در این سنگ‌ها اصلا از صابون خبری نیست بلکه هرچه هست ترکیبی مانند گرانیت است که از طبیعت به دست می‌آید با مقداری مواد معدنی. این سنگ‌ها نرم هستند و برای ساختن قطعات کانتر باید مقادیری کوارتز به آنها اضافه شود. از ترکیب این سنگ‌ها با کوارتز سنگی صاف و یک‌دست و البته مقاوم به وجود می‌آید که خاصیتی غیر قابل نفوذ دارد. این سنگ‌ها در حد و اندازه کوارتز اما ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از آن هستند. مهم‌ترین خاصیت‌شان مقاومت در برابر اسید و موادی از این قبیل است. آنها به هیچ‌وجه در برابر مواد غذایی آشپزخانه دچار آسیب نمی‌شوند و همین دلیل کافی است تا استفاده از آنها این روزها بیشتر از قبل باب شده باشد. خوبی‌شان هم این است که در مقایسه با باقی سنگ‌ها هزینه تعمیر زیادی ندارند و نگهداری‌شان هم راحت است.

 

کانترهای سنگ لاوا

سنگ گدازه لاوا نوعی سنگ آتشفشانی است که به عنوان ماده جدیدی در کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ لاوا از گدازه های آتشفشانی و به طور دستی از معادن استخراج می شود. این سنگ ها در منطقه ی Auvergne france وجود دارند. سنگ های لاوا ابتدا جمع آوری می شوند و سپس به قطعات کوچکی تبدیل شده و در دمای 1300درجه در یک کوره حرارت می بینند. سنگ های گدازه فوق العاده صاف و در دو حالت براق و مات وجود دارند. از مزایای سنگ های گدازه این است که غیر متخلخل هستند. دارای مقاومت زیادی به ایجاد لکه و خراشیدگی هستند. همچنین به شوک و تغییرات دما مقاوم هستند که یک مزیت مثبت برای استفاده از آن ها به عنوان کانتر در آشپزخانه می باشد. کانتر های ساخته شده از گدازه ها دارای هزینه نگهداری و تعمیر پایین هستند. این کانتر ها دارای دوام زیادی می باشند و مدت ماندگاری آن ها سال های سال به طول می انجامد. سنگ های گدازه در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند. برای استفاده از آن ها به عنوان کانتر نیازی به درزگیری وجود ندارد. این سنگ ها بسیار گران قیمت می باشند و در حال حاضر تولید سنگ گدازه در فرانسه انجام می گیرد. سنگ های لاوا پیش ساخته هستند و می توان آن ها را در هر سایزی سفارش داد. نصب این سنگ ها باید به صورت حرفه ای انجام بگیرد.

دراین مقاله اشاره ای به  نحوه ی چیدمان منزل عروس شده است