طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

طراحی سایت ارزان

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان : راه ها و اطلاعات در زمینه  اقامت توریستی کیش

شما با استفاده از تور ارمنستان میتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان در کشور زیبای ارمنستان رقم بزنید و خاطرات بسیار زیبایی در این کشور ثبت کنید.

استان ها

کشور ترکیه ۸۱ استان دارد. مراکز همه استان‌ها به جز سه استان با خود استان همنام هستند. سه استان نامبرده عبارت‌اند از: ختای (مرکز: آنتاکیا)، کوجاالی (مرکز: ایزمیت)، سقاریه (مرکز: آداپازاری). هرکدام از استان‌های ترکیه به چندین بخش تقسیم شده است. پایتخت ترکیه شهر آنکارا میباشد و از شهرهای مهم آن میتوان از استانبول ، ازمیر ، آدانا ، بورسا، ارزروم، قونیه، آنتالیا ، اورفا ، وان و… نام برد.

سواحل ودریاچه ها

ترکیه از سه طرف توسط دریای سیاه در شمال ، دریای مدیترانه درجنوب ، دریای ازه در غرب احاطه شده است. در شمال غربی دریای داخلی مهمی بنام دریای مرمره وجود دارد که این دریا از سمت شمال به وسیله تنگه بسفر به دریای سیاه واز طریق تنگه داردانل به دریای اژه متصل می گردد. این دو تنگه دریای سیاه را به دریای آزاد متصل می نمایند. دریای مرمره منطقه ای در حدود ۱۱۳۵۰ کیلومتر را در بر می گیرد.

 

در دریاهای مرمره و ازه جزایر متعددی وجود دارند که متعلق به ترکیه میباشند . بعضی از آنها عبارتند از : جزایر مرمره در دریای مرمره و ایمیرس در در دریای اژه و … در ترکیه در حدود ۶۵ دریاچه کوچک و بزرگ جمعا با ۹۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت وجود دارد ، از جمله دریاچه وان ( با مساحت ۳۷۱۳ کیلومتر) در شرق ، دریاچه نمک ( با مساحت ۱۶۲۰ کیلومتر) در آناطولی مرکزی و دریاچه توز (با مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر) در قونیه و ….

شهرهای ترکیه

شهر تاریخی و تفریحی استانبول Istanbul

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.این کلان شهر به عنوان شهر فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است.

شهر مدرن و درمانی آنکارا

آنکارا Ankara

شهر آنکارا پایتخت جمهوری ترکیه است و در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع ۸۵۰ متری قرار گرفته است. این استان، استپی حاصلخیز غالبا از گندم است، با نواحی جنگلی در شمال شرق. این شهر از شمال با استانهای چانکیری و بلو، از غرب با اسکی شهیر، و از شرق با استان کرشهیر هم مرز است.

شهر ساحلی آنتالیا

آنتالیا Antalya

آنتالیا از کوههای توروس با پوشش گیاهی از درختان کاج بسمت پایین جایی که دریای زلال و جوشان مدیترانه قرار گرفته امتداد می یابد و به خط ساحلی نا منظم خلیج دور دست منتهی میگردد.

این شهر مرکز صنعت گردشگری ترکیه است و ۳۰ درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه به این شهر وارد می‌شوند. این استان دارای ۶۵۷ کیلومتر ساحل است که پلاژها، بندرها و شهرهای باستانی زیادی در کنار آن قرار دارد از جمله محل باستانی زانتوس که در فهرست میراث جهانی قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر در منطقه دریای مدیترانه واقع شده است.

سایر شهر های مهم ترکیه

ازمیر Izmir

کرانه های دریای اژه در ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این کشور می باشند. خط ساحلی باشکوهی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می کند، مملو است از کرانه های قدیمی که توسط باغهای زیتون، پرتگاههای سنگی و جنگلهای کاج احاطه شده اند.

اگر شما اسکله های ماهیگیری زیبا، روستاهای تفریحی پرطرفدار و یا بقایای تمدنهای باستانی را که گواهی بر ۵۰۰۰ سال تاریخ، فرهنگ و اسطوره می باشند ترجیح دهید، این منطقه تعطیلاتی برای همه، از دوستداران طبیعت و خورشید گرفته تا عکاسان، مشتاقان ورزش، قایقرانان و باستانشنان.

بدروم Bodrum

بودروم را سرزمین آبی های ابدی می دانند و گفته است که به جای آنکه در مکانی غرق در نور بخوابید، در اینجا غرق در نور زندگی کنید. در طول تاریخ، بودروم همیشه صحنه مبارزه برای حاکمیت بر این دیار بوده است. این شهر بروی یک شبه جزیره بوجود آمده از ادغام بنا در شرق و غرب با قلعه بلند ، خانه های سفید رنگ ردیف شده در کناره های دو بندر ، گنبدها و کوچه های تنگ منتهی به دریا با کشتی های تفریحی که شهرت جهانی یافته اند و نیز با کارخانه های کشتی سازی خود یک سرزمین مشهور شده است.

کمر Kemer

این شهر در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. در طول این مسیر ۴۲ کیلومتری چشم اندازهای بسیار زیبا وجود دارد. در شهر کمر اقامتگاهی احاطه شده با مناظر بدیع و زیبا طراحی گردیده که محیطی ایده آل را برای گذراندن تعطیلات گردشگران بوجودآورده است. تفریحگاه مجهز و ساحلی کمر به افراد علاقمند به ورزش های آبی از جمله قایقرانی و دریانوردی این امکان را میدهد تا به خلیج ها و سواحل بکر موجود در منطقه جنوبی شهر رفته و از مناظر دیدنی آن لذت ببرند. در قسمت شمالی این تفریحگاه پله کانهائی تعبیه گردیده است.

کوش آداسی Kusadasi

کوش آداسی یا جزیره پرنده در ۷۱ کیلومتری شهر ستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع گردیده است. این شهرستان که از شمال با سلجوق و پاموجاک و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم گردشگری از جمله ازمیر ،افس ،مریم آنا، ملیت ،دیدیم پاموک ، کاله ، مارماریس و بودروم قرار دارد. بندر گوش آداسی به علت نزدیکی با جزیره یونانی ساموس برای گردشگران که به ترکیه مسافرت می کنند از جذابیت خاصی برخوردار است.

در کوش آداسی ۲ اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی وجود دارد.

مارماریس Marmaris

مارماریس منطقه‌ای است در مجاورت دریای مدیترانه و اژه که با کوهستان‌های جادویی محصور شده است. این شهر در جنوب غربی ترکیه بوده و از شمال به خلیج گکوا از جنوب با دریای مدیترانه از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. قدمت این شهر به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین بازدیدکنندگان ترکیه را به خود جذب می‌کنند.

قونیه Konya

قونیه مرکز استان قونیه در کشور ترکیه است. آرامگاه مولوی، شاعر فارسی زبان، در شهر قونیه است.

نام قونیه در منابع کهن به صورت ایکونیون (Iconıon)، کونیوم (Conıum)و استانکونا (Stancona) آمدهاست. ایکونیون ازکلمه ایکون (Icon) به معنی شمایل گرفته شده است. در اساطیر یونان آمده که بر این شهر اژدهایی چیره شده بود و گه گاه به شهر حمله میکرد و گروهی از زنان و دختران را می بلعید. پرسیوس (Perseus) پسر ژوپیتر این اژدها را کشت و مردم شهر را از بلای او رها کرد. مردم شهر به پاس این رشادت، تصویر پرسیوس را به یکی از دروازه های شهر آویختند. شهر را به مناسبت آن به زبان یونانی ایکونیون (شمایل) میگفتند. این وجه تسمیه وقتی که در حفاری از این شهر سکه هایی به دست آمد که بر روی آنها تصاویری از پرسیوس و اژدها دیده میشود، تایید شد.

در دوره رومیان این شهر ایکونیوم خوانده شد. این کلمه در دوره سلجوقیان به اختصار قونیه خوانده شد. نام شهر در منابع فارسی و عربی به شکل قونیه و در ماخذ غربی به صورتConıa، Konıeh و یا Konıa در ترکی امروز به شکل Konya به کار میرود.

جمعیت کشور ترکیه

جمعیّت: مطابق با آمار ژوئیه ۲۰۰۴ جمعیت این کشور ۶۸,۸۹۳,۹۱۸ نفر است:

ترک‌ها: ۷۶-۸۰ ٪

کردها: ۱۴-۲۰ ٪

اعراب: ۱٫۸ ٪

پناهندگان: ۱٫۳ ٪

اقلیت‌های غیر مسلمان: ۰٫۲ ٪

مشترکان ایران و ترکیه

ایران و ترکیه بخاطر نزدیکی جغرافیایی که با هم دارند دارای اشتراکات زیادی در زمینه های فرهنگی، دینی و معماری هستند. همچنین بخاطر داد و ستدی که در طول تارخ با یکدیگر داشتند شیوه های زندگی نزدیک به هم دارند. که این اشتراکات همه در قرابت فرهنگی این دو کشور به هم بسیار موثر می باشد.

مشترکات دینی ایران و ترکیه

دین مشترک ایران و ترکیه، دین اسلام می باشد. البته  مذهب ترکیه سنی و مذهب مردم  ایران شیعه میباشد.

مشترکات تجاری ایران و ترکیه

ایران و ترکیه دارای مشترکات تجاری قابل توجهی در زمینه های مختلف با یکدیگر می باشند.

مشترکات فرهنگی ایران و ترکیه

بخاطر مرزهای مشترکی که بین ایران و ترکیه وجود دارد و بخاطر تعاملات فراوان این دو کشور در طول تاریخ، این دو کشور فرهنگ نزدیک به هم دارند. که این تقارب در زمینه های زبان، غذا، پوشش و آداب و رسوم تاثیر خود را به جا گذاشته است.

از جمله ،کلماتی که ریشه مشترک زبانی دارند.

ذائقه و غذاهایی که بین دو کشور مشترک است.

آداب و رسوم نزدیک به هم در برگزاری مراسم مختلف، اعیاد، عروسی و عزاداری و …

کیش یکی از جزایر زیبای منطقه میباشد.تور کیش یکی از محبوب ترین تورها در میان گردشگران است.شما میتوانید در کیش تعطیلات فوق العاده ای با خانواده خود داشته باشید.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت

  • امیر امیر

عنوان : زندگی در کانادا و آشنایی با ایالت های آن برای زندگی در کانادا

برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور شما باید با اقامت کانادا با جدیدترین شرایطآشنا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

انتاریو (یا اونتاریو) (به انگلیسی: Ontario) یکی از استان‌های کانادا است. از لحاظ جمعیت و فعالیت اقتصادی بزرگ‌ترین و قوی‌ترین استان کانادا می‌باشد. مرکز آن تورنتو است و اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در آن قرار دارد.

وسعت انتاریو ۱٬۰۷۶٬۳۹۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۲٫۵۴۱٫۴۱۰ نفر (برآورد سال ۲۰۰۵) است. بالغ بر ۹۴٪ جمعیت استان انتاریو در قسمت جنوبی آن مشهور به انتاریو جنوبی متمرکز است. انتاریو پیش روترین ایالت در زمینه تولید است و ۵۲٪ از کل تولید ارسالی کانادا از این استان می‌باشد.

از لحاظ جغرافیایی استان انتاریو در شرق کانادا و در بین استان‌های کبک و مانیتوبا قرار دارد. از جنوب با ایالت‌های مینسوتا، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا و نیویورک هم‌مرز است. انتاریو از شمال به خلیج‌های هادسون و جیمز منتهی می‌شود.

مشهورترین شهرهای انتاریو عبارت‌اند از تورنتو، اتاوا، همیلتون، کیتچنر واترلو، لندن، وینزور و کینگستون.

انتاریو یکی از ۴ استان اصلی بود که در معاهده ۱۸۶۷ کانادا به هم پیوستند. نام اصلی استان «کانادای بالا» بوده (با توجه به اینکه «کانادای پایین» نیز در آن دوران وجود داشته که امروز کبک خوانده می‌شود). نام استان از دریاچه انتاریو گرفته شده‌است، که خود این نام نیز در زبان هورن Huron به معنای دریاچه بزرگ می‌باشد. از آنجائی که این استان یکی از اولین مناطق صنعتی در کانادا به شمار می‌آید، محل قدیمی‌ترین شرکت‌های کانادایی نیز هست. تاریخچه انتاریو توسط مهاجرانی ساخته شده‌است که ابتدا با قایق، سپس با قطار و سرانجام با هواپیما برای آباد کردن این استان وارد آن شده‌اند. حتی پیش از بوجود آمدن کانادا مهاجران برای شروع یک زندگی جدید وارد آن شده بودند و امروز بجز حدود ۲٫۵ درصد جمعیت انتاریو، ما بقی اهالی انتاریو از نسل همان مهاجران می‌باشند. با ورود موج جدید مهاجران از مناطق مختلف جهان طی دوران مختلف هریک از آنها تأثیرات فرهنگی خود را بر فرهنگ این استان برجای گذارده‌اند.

بیش از ۷۰٬۰۰۰ تن از ساکنان استان انتاریو دارای تبار ایرانی هستند که عمدتاً در شمال شهر تورنتو (یورک شمالی و تپه ریچموند) سکونت دارند. «مجید جوهری» و «علی احساسی» دو نماینده از حوزه‌های ریچموند هیل و ویلودیل (هر دو منطقه در استان انتاریو)، اولین کانادایی ایرانی‌هایی بودند که به «پارلمان سطح فدرال» کانادا ورود یافتند. رضا مریدی نیز از حزب لیبرال و منطقه تپه ریچموند اولین کانادایی ایرانی‌تبار بود که، به پارلمان‌درسطح‌استانیِ، انتاریو راه پیداکرده است.
استاندارد زندگی در انتاریو

طور میانگین درآمد اهالی انتاریو در بین استان‌های کانادا جزو بالاترین درآمدها می‌باشد. گرچه برخی از هزینه‌های زندگی بخصوص هزینه مسکن افزایش یافته‌است. متوسط درآمد خانواده‌ها در انتاریو با رقم ۵۹٫۷۰۰ دلار در سال دومین درآمد بالا در میان استان‌های کشور می‌باشد. همچنین این استان با رقم ۱۰٫۵۰ دلار در ساعت دومین نرخ پایه حقوق در کشور را دارا می‌باشد. نرخ مالیات با رقم ۱۷٫۴۱ درصد پنجمین رتبه در کشور را دارا است. باوجود آنکه هزینه‌های زندگی در این استان اندکی بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد، نرخ درآمدها در این استان می‌تواند از عهده زندگی با بالاترین معیارها در میان کشورها برآید. تورنتو و اتاوا به دلیل شهرتشان در نظافت و تمیزی، ایمنی و در دسترس بودن خدمات در مقایسه با شهرهای هم قیاس همواره جزو بهترین شهرها برای زندگی بوده‌اند و همین استانداردهای بالای زنگی موجب شده که انتاریو به مقصد اصلی مهاجران جدید به کانادا تبدیل شود.
مسکن در انتاریو

به دلیل رشد مداوم و ازدیاد جمعیت شهرهای بزرگ در انتاریو قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر شهرهای کانادا بالاتر است. البته باید این نکته را نیز مد نظر داشت که میزان درآمد بالا در این شهرها می‌تواند به جبران این هزینه‌ها کمک نماید، همچنین این رویه در شهرهای کوچکتر این استان به شدت شهرهای بزرگتر نیست. با این وجود بسیاری از خانواده‌ها برای کاستن هزینه‌های زندگی خود روی به زندگی در شهرک‌های اطراف شهرهای بزرگ آورده‌اند. میانگین قیمت یک آپارتمان در تورنتو بالاتر از ۳۵۰٫۰۰۰ دلار و در اتاوا بیشتر از ۲۵۰۰۰۰ دلار می‌باشد. بسته به شهر و کیفیت خانه، بین ۲۵ تا ۴۱ درصد درآمد خانواده‌ها در انتاریو صرف تملک یک خانه می‌شود.
تحصیلات در انتاریو

انتاریو مرکزی برای موسسات تحقیقاتی شناخته شده‌ای در سطح جهان است که از بودجه آموزشی استانی استفاده می‌نمایند. ثبت نام از کودکستان تا سطح ۱۲ به طور عمومی انجام می‌گیرد، مدارس کاتولیک و فرانسه در سرتاسر استان پراکنده می‌باشند که با پشتیبانی مالی از طریق مالیات دهندگان حمایت می‌شود و تحت نظارت دولت استانی به آموزش دروس طراحی شده می‌پردازند. مدارس متعدد کاتولیک جهت حفاظت از تاریخ اقلیت کاتولیک مورد حمایت نظام آموزشی کانادا قرار می‌گیرند. همچنین در بسیاری از مناطق، مدارس دیگری که از محل بودجه عمومی اداره می‌شوند می‌توانند به عنوان مدارس جایگزین مورد انتخاب دانش‌آموزان قرار گیرد. همچنین انتاریو به عنوان استانی پیشرو در آموزش‌های خاص شناخته می‌شود. تا سال ۲۰۰۳ این استان دارای رتبه ۱۳ در آموزش دوره دبیرستان به شمار می‌آمد که این دوره با دوره آموزشی جدیدی که به صورت استاندارد و با دروس جدید در سراسر استان جهت آماده‌سازی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های آموزش تجارت و ورود مستقیم به بازار کار تدارک دیده شده بود جایگزین شد. این برنامه استاندارد جدید به منظور اطمینان بخشیدن از رعایت کیفیت و بی طرفی در مدارس سرتاسر استان طراحی شده‌است. آموزش دوره بعد از دبیرستان در انتاریو شامل شبکه‌ای از سازمان‌ها است که از طریق بودجه عمومی اداره می‌شوند. این سازمان‌ها موضوعات و مشاغل گسترده‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهند مانند: دانشگاه‌های پژوهشی مشهوری که دارای دانشکده‌های هنر، فناوری و کشاورزی می‌باشند و همچنین دیگر برنامه‌های منحصربه‌فرد. در ضمن دانشگاه‌های انتاریو در بین دانشگاه‌های معروف و شناخته شده جهان می‌باشند که از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به دانشگاه تورنتو، کویین، یورک و دانشگاه انتاریو غربی اشاره کرد. میانگین شهریه پرداختی در سال یک دانش آموز در این استان ۴۹۰۰ دلار می‌باشد که کمی کمتر از میانگین کشوری است.
خدمات درمانی در انتاریو

بنا بر قوانین کانادا تمام ایالات این کشور موظف به فراهم آوردن بهداشت و درمان رایگان برای تمام شهروندان و کسانی که به صورت قانونی به تبعیت این کشور درآمده‌اند هستند. به عبارت دیگر بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی در کانادا بدون دریافت وجهی از بیمار ارئه می‌شود. البته برخی از درمان‌های غیر ضروری (مانند: جراحی‌های زیبایی غیر ضروری و برخی از مراقبت‌های دندان پزشکی. عموماً مشمول این قانون نمی‌شوند اما لیست اینگونه خدمات در استان‌های مختلف متفاوت است. مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بطور کامل برای تمام افراد ساکن در انتاریو بطور رایگان مهیاست. «طرح بیمه درمانی انتاریو» (OHIP) تمام مخارج خدمات درمانی برای شهروندان این استان و اکثر ساکنین دائم در این استان را بطور کامل پرداخت می‌کند. این مخارج عبارتند از هزینه معاینه پزشک، آزمایشات پزشکی، فوریت‌های پزشکی، بستری در بیمارستان و فوریت‌های دندان پزشکی.

در حال حاضر ۲۱۱ بیمارستان در سرتاسر استان وجود دارد که شامل بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات اورژانس، بیمارستان‌های تخصصی و بیمارستان‌های تحقیقاتی می‌باشند. همچنین این استان دارای هشت بیمارستان خصوصی نیز می‌باشد که خدمات خاص خود را به شهروندان ارائه می‌دهند.
برنامه مهاجرت ویژه دانشجویان فوق لیسانس و دکتری :

   متقاضیان باید قصد اقامت و کار در استان انتاریو را داشته باشید.

   متقاضیان باید فارغ‌التحصیل و یا در ترم آخر دورهٔ فوق لیسانس و یا دکتری از یکی از دانشگاه های کانادا باشند.

   مدت زمان برنامه تحصیلی بیشتر از یک سال باشد.

   قبل از پایان ۲ سال پس از فارغ‌التحصیلی جهت مهاجرت اقدام نمایید.

   دارای اقامت قانونی در کانادا باشد.

   دارای مدارک رسمی آزمون زبان آیلس (IELTS) و یا تف (TEF) باشد. (حداقل نمره IELTS ۷ و حداقل نمره تف ۵ می ‌باشد).

   ارائه مدارک نشان دهنده سکونت به مدت ۱ سال در ۲ سال گذشته در انتاریو.
برنامه مهاجرت ویژه دانشجویان کالج و لیسانس:

برای استفاده از این برنامه متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

   فارغ‌التحصیل و یا در ترم آخر دورهٔ فوق دیپلم یا لیسانس یکی از مؤسسات آموزش کانادا باشد.

   سپری نمودن حداقل نیمی از دورهٔ تحصیلی خود در کانادا.

   داشتن یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از کارفرمای ساکن در انتاریو.
برنامه مهاجرت ویژه گروه عمومی انتاریو :

   برنامه مهاجرت استانی انتاریو ویژه گروه عمومی این فرست را به کارفرمایان ساکن در انتاریو قرار می‌دهد که کارگران خارجی را استخدام نمایند. متقاضیان این گروه مهاجرتی باید یک پیشنهاد کار دائم و تمام وقت از یک کارفرمای واجد شرایط در انتاریو داشته باشند. متقاضی همچنین باید:

       داشتن حداقل دو سال تجربه کار مرتبط با شغل پیشنهادی در پنج سال گذشته.

       مدارک لازم برای مهاجرت استانی را از طرف کارفرما دریافت کرده باشد؛

      

یکی از روش های پر استفاده و فوق العاده برای طراحی سایت ارزان  , استفاده از جوملا میباشد.شما با استفاده از این سیستم میتوانید سایتهای استاتیک با قالبهای بسیار زیبایی داشته باشید.

  • امیر امیر

عنوان: طراحی دکوراسیون داخلی اتاق و کمد لباس

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

طراحی و تزیین دکوراسیون سرویس بهداشتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید مورد توجه قرار گیرد و به زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی را تزیین کرد.در خانه های کوچک که فضای حمام و سرویس بهداشتی در دل یکدیگر قرار دارند، نیاز به جداکننده های فضایی مانند پرده های حمام و دیوار های شیشه ای هم بیشتر می شود.اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هر کدام از این جدا کننده ها چه مزیت ها و چه معایبی دارند؟ ما در این مطلب همه این نکات را به شما خواهیم گفت و کمکتان خواهیم کرد تا انتخاب درستی برای حمام و سورویس بهداشتی های تان داشته باشید. برای دکوراسیون سرویس بهداشتی ترفندهایی وجود دارد که با رعایت آنها می توانید به نتیجه ایی تضمین شده و مطلوب برسید بدون اینکه محدودیت فضا آزارتان بدهد.

پس تا انتهای این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

یکی از این نکات استفاده از آینه های بزرگ در دکوراسیون سرویس بهداشتی است. بعنوان آینه بالا روشویی بدون توجه به سایز و کانتر روشویی، از آینه ای در حد امکان بزرگ استفاده کنید. این کار به طرز شگفت انگیزی سبب می شود فضا بزرگ تر به نظر برسد. آینه نه تنها فضا بلکه میزان نور و روشنایی موجود در فضا را دو برابر می کند.

پرده های ضد آب به نسبت دیوار های شیشه ای سطوحی نرم تر و انعطاف پذیر تر را در اختیار شما قرار می دهند، این پرده ها با انحناهای زیبایی که در شکل ظاهری شان به وجود می آید به زیبایی فضای حمام تان هم که ممکن است به دلیل وجود شیر آلات و تاسیسات سرویس بهداشتی بیش از حد زمخت و زشت به نظر برسد، کمک کند.

حضور پرده ها می تواند موجی از رنگ و طرح را به حمام شما که عموما به دلیل کوچک بودن و مسائل بهداشتی سفید رنگ است، اضافه کند. طرح ها رنگ ها و سبک های این پرده ها آنقدر زیاد هستند که به راحتی می توانید با هر کدامشان حس و حالی متفاوت به دکوراسیون داخلی حمام تان ببخشید.


نکته بعدی استفاده از تجهیزات شناور و بدون پایه است. در مورد توالت فرنگی و همچنین سینک روشویی کابینت دار که فضای زیادی را در بر می گیرند، می توانید در صورت تمایل بر وجودشان در سرویس بهداشتی از انواع شناور و بدون پایه که با تکیه بر دیوار نصب می شود استفاده کنید تا فضا بزرگ تر و دلبازتر جلوه کند. در دکوراسیون سرویس بهداشتی بهتر است تا جایی که می توانید از اشیا و عناصری با گوشه های گرد و نرم استفاده کنید. اشیای بیضی مانند معمولا جای زیادی اشغال می کنند اما بیشتر هم بچشم می آیند و به لحاظ روانی باعث کوچک جلوه کردن فضا می شود. هنگام انتخاب تجهیزات برای سرویس بهداشتی کوچک خود حتما گزینه هایی را انتخاب کنید که گوشه های گرد و نرم داشته باشد. اگر سرویس بهداشتی شما با حمام مشترک است بهتر است از پرده برای تفکیک این دو قسمت استفاده کنید. پرده جایگزین مناسبی برای دیوار حتی از نوع شیشه ایی می باشد.در این صورت مواقعی که نیاز به جداسازی دو قسمت از فضا نیست پرده را کنار بکشید و فضا را وسیع تر جلوه بدهید.

قابلیت تعویض پرده های حمام

یکی از نکات خیلی خیلی مثبت پرده های حمام قابل تعویض بودن آن ها است. به صورتی که اگر از ظاهر و رنگ آن ها خسته شدید به راحتی می توانید آن را با یک پرده دیگر عوض کنید. اصلا می توانید برای هر فصل یک پرده خاص که نمایانگر آن فصل هست را به حمام تان اضافه کنید.
پرده ها به دلیل رنگ های زیادی که دارند معمولا شما را جسور تر جلوه می دهند و یادآور می سشوند که شما نمی خواهید که حمام تان همیشه یک نواخت و یک شکل باشد. با پرده های م توانید تجربه های فضایی متفاوت تری از حمام و سرویس بهداشتی خودتان داشته باشید.

در این مقاله درمورد دکور سنتی اشاره ای شده است

  • امیر امیر